Wednesday 5 de November de 2014
Tandil

Abrió Fluidos 2014, presentando los nuevos avances en física

Con la presencia de autoridades de Ciencias Exactas y de la UNICEN, abrió esta mañana en el Centro Cultural Universitario “Fluidos 2014, XIII Reunión sobre Recientes Avances en Física de Fluidos y sus Aplicaciones”.

El investigador Javier Diez, del comité organizador, fue acompañado en la apertura por la secretaria de Ciencia y Tecnología Analía Amandi, el responsable del CCT Conicet Unicen Carlos Lanusse, y el vicedecano de Exactas Martín Santiago.

Conferencistas Invitados

Harold Auradou (Laboratoire FAST, Université Paris-Sud, Francia): Turning bacteria suspensions into a superfluid.

Marcio Carvalho (Departamento de Engenharia Mecânica, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Brasil): Flow of complex liquids through porous media: Application in oil recovery.

Rolando Castillo (Instituto de Física, Universidad Nacional Autónoma de México, México): Fluctuations, Microrheology, and Gradient Shear Banding in Complex Fluids.

Antonio Martins Figueiredo Neto (Instituto de Física, Universidade do São Paulo, Brasil): Nonlinear optical properties of magnetic nano particles.

Rouslan Krechetnikov (Department of Mechanical and Enviromental Engineering, University of California Santa Barbara, EE.UU.): Recent advances in the water impact problem.

Tim Myers (Senior Researcher in Applied and Industrial Mathematics, Centre de Recerca Matemàtica, Barcelona, España): Continuum modelling of nanoscaled flows.

David Quéré (Physique et Mécanique des Milieux Hétérogènes, École Supérieure Polytechnique de Physique et de Chimie Industrielles, Francia): Mini-hovercrafts.

Enrique Ramé (National Center for Space Exploration Research in Fluids and Combustion, NASA Glenn Research Center, Cleveland, EE.UU.): An overview of Fluids Research in space from the beginning to the International Space Station.

Mathieu Sellier (Mechanical Engineering Department, University of Canterbury, Christchurch, Nueva Zelandia): Some inverse problems in free surface flows

Patrick Weidman (University of Colorado, EE.UU.): Float height and quasi-steady spin-down of a rotating air hockey disk